Yenilenen Toyota Hilux’un çekimleri, dünyanın en tehlikeli yolunda yapıldı İlk kez 1968 yılında banttan indirilip kullanıma sunulduğunda hay...
Yenilenen Toyota Hilux’un çekimleri, dünyanın en tehlikeli yolunda yapıldı
İlk kez 1968 yılında banttan indirilip kullanıma sunulduğunda hayranlık uyandıran ve sonrasında kutuplardan volkanlara, çöllerden akla gelecek en zor arazi koşullarına kadar başarıyla yol alarak “yenilmez” unvanını kazanan Toyota Hilux’ın yenilenen versiyonunun video çekimleri dünyanın en tehlikeli yolu olarak bilinen Bayburt ile Of arasında bulunan Derebaşı Virajları’ndaki toprak yolda gerçekleştirildi.
Türkiye Ralli Şampiyonu Ali Murat Pekdemir, Hilux’ın yenilmez kimliğini bu tehlikelerle dolu heyecan verici yolda test ederken, usta rallici düzlüklerde saatte 115 km hıza kadar çıktı. 6 gün boyunca süren test sırasında çekilen belgesel tadındaki videonun ilk gösterimi ise Hilux’ın 23 Eylül’deki lansmanında yapıldı. Görüntüler lansman sonrası Toyota Türkiye’nin Youtube kanalında ve sosyal medya kampanyasında “Yenilmez” kimliğine vurgu yapılarak kullanılmaya devam edecek.
Dünyanın en tehlikeli yollarını araştıran ‘www.dangerousroads.org’ sitesi tarafından ‘dünyanın en tehlikeli yolu’ olarak seçilen keskin virajlara sahip D-915 yolu, Rus askerleri tarafından 1916 yılında yapılmış. O dönem ‘ölüm yolu’ olarak adlandırıldığı bilinen yol, zorlu arazi koşulları nedeniyle yılın 5-6 ayı kar yüzünden kapalı kalıyor. Bayburt ile Of arasında uzanan, 2035 m yükseklikteki Soğanlık geçidiyle başlayan bu yolda tam 29 dar U viraj yer alıyor. Rakımın 3 bin metreye kadar yükseldiği dağ yollarının genişliği ise sadece tek bir araca yetecek boyutta.
Yenilenen Hilux ile dünyanın en zorlu yolunu aşan Ralli Pilotu Ali Murat Pekdemir, aracı maksimum seviyede zorladığını söyleyerek “Çok zor ve kırıcı bir yol. Zaman zaman büyük bir kayaya denk gelip aracın yolla temasının kesildiği bile oldu. Fakat yine de hemen yola tutunuyor. Tüm kırıcılığa rağmen lastik patlaması dışında hiçbir arıza olmadı ve bir arıza uyarısı bile vermedi. Rot balans ayarı bile değişmedi. Defalarca denemeden sonra en kısa yaklaşık 14 dakikada bu zorlu yolda zirveye çıkabilmeyi başardık.” dedi.
Hiç yorum yok