Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE

Classic Header

{fbt_classic_header}

Top Ad

Son Haberler:

latest

Yarış ve kupa birlikteliğinin 20’nci yılı

SEAT’ın Leon ve Ibiza modellerinde sunduğu ve gerçek bir spor otomobilin vadettiği yüksek performansın keyfini günlük hayatta yaşamanızı sağ...

SEAT’ın Leon ve Ibiza modellerinde sunduğu ve gerçek bir spor otomobilin vadettiği yüksek performansın keyfini günlük hayatta yaşamanızı sağlayan CUPRA versiyonu, 20’inci yaşını kutluyor.

SEAT, 1996 yılında, Ibiza Kit Car ile iki litre kategorisinde Dünya Ralli Şampiyonası’nı kazanmasının ardından en çok gurur duyduğu genetik özelliklerinden yarış tutkusunu daha da ileriye taşımaya karar verdi. Bu tutku, tüketicilere gerçek bir spor otomobil performansına sahip yol otomobili sunmayı amaçlayan ve devrim niteliğinde bir girişim olan CUPRA konseptini hayata geçirdi. Bu girişime, Cup (Kupa) ve Racing (Yarış) konseptlerinin birleşiminden türetilen bir isim verildi. Ve CUPRA, SEAT’ın sportif karakterini belirleyen temsilcisi haline geldi.

2016 yılında, yeni Leon CUPRA 290’ın tanıtımıyla eş zamanlı olarak bu konsept de 20. yılına giriyor. 192 beygir gücündeki Ibiza CUPRA 1.8 TSI gibi CUPRA ailesinin bütün üyeleri; dinamik yol tutuşu, azami performans, çekici tasarım ve tüm bunların ötesinde sportifliği vurgulayan CUPRA formülüne sadık kalarak üretiliyor.

SEAT Başkanı Luca de Meo’ya göre, “CUPRA konsepti şirket kimliğimizin ayrılmaz bir parçası olan sportif duruşla eş anlamlı hale geldi. CUPRA’da direksiyon başına geçen tüketiciler, üstün performansın keyfini çıkarıyor. Yıllar içerisinde bu konsepti ileriye taşıyan otomobiller, SEAT’ın verdiği sözü tutmayı başardığının en iyi kanıtı oldu ve ileride de böyle olmaya devam edecek.”

Unutulmaz Nürburgring rekoru
CUPRA konsepti, 20 yıllık dönem içerisindeki en büyük atılımını tarihi bir başarıyla yaptı. 18 Ekim 2014’te, SEAT pilotu Jordi Gené’nin kullandığı Leon CUPRA Performance Pack, Almanya’daki efsanevi Nürburgring Nordschleife yarış pistinde önden çekişli bir seri üretim otomobilinin o zamana kadarki en iyi derecesini elde etti. 7:58.44’lük bu performans, mekaniker, mühendis ve destek ekibinden oluşan yaklaşık 15 kişilik bir ekibin yoğun çalışmalarını da taçlandırmış oldu. Otomobilin gereksiz ağırlığın tamamı ortadan kaldırılarak, Leon Cupra, Tiegarten düzlüğünde saatte 242 kilometreye ulaştı.

SEAT ve CUPRA konsepti, yarış tarihinde iz bırakmaya devam etti. 2015 yılında bir Leon ST CUPRA, yine direksiyonda Jordi Gené ile Nürburgring’de 7:58.12 ile küçük kardeşine kıyasla çok daha hızlı bir şekilde tur aldı.

Teknik ve sportif alanda başarılarla dolu 20 yılın ardından CUPRA konsepti, ileriye doğru gitmeyi sürdürüyor. Leon CUPRA 290 gibi olağanüstü performansa sahip bir otomobilin 2016 yılında piyasaya sunulması, bu mirasın hiç olmadığı kadar canlı olduğunu da gösterdi.

Hiç yorum yok