Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE

Classic Header

{fbt_classic_header}

Top Ad

Son Haberler:

latest

Dizel mi, Benzinli mi?

Yüzde 25’e kadar az yakıt tüketen dizel araçlara karşı, fiyatı ve masrafları daha az olan benzinli araçlar sürücülerin aklını karıştırıyor...

Yüzde 25’e kadar az yakıt tüketen dizel araçlara karşı, fiyatı ve masrafları daha az olan benzinli araçlar sürücülerin aklını karıştırıyor.

- Bosch yeni araba satın alacak sürücülerin en büyük sorularından biri olan dizel mi, benzinli mi çelişkisinin yanıtını veriyor.

- Yılda 15 bin kilometrenin üzerinde yol yapan sürücülerin dizeli tercih etmesi tavsiye ediliyor.

- Türkiye’de trafik kaydı yeni yapılan araçlarda da dizel sayısı önde seyrediyor.

Dizelin aracını yoÄŸun ÅŸekilde kullananlar için faydalı olduÄŸu, diÄŸerlerinin ise benzinli bir otomobil seçmesi gerektiÄŸi kabul edilir. Sonuçta, dizelle çalışan bir otomobil, yüzde 25’e kadar daha az yakıt tüketirken benzinli otomobiller ise genellikle fiyat, sigorta ve iÅŸletme masrafları açısından sıklıkla daha ucuzdur. Almanya’da, modele baÄŸlı olarak, dizelle çalışan bir otomobil yılda 15.000 kilometrenin üzerinde yol kat edildiÄŸi takdirde yapılan fazladan yatırımın karşılığını veriyor. KarşılaÅŸtırılabilir modellerde benzinli ve dizel araçlarda göze çarpan en önemli fark dizel aracı alırken benzinli araç ile arasında olan fiyat farkı. Araç ne kadar fazla yol kat ederse, dizel teknolojisinin sayesinde yapılan yakıt tasarrufu ile ilk yatırımınızı geri kazanma süreniz o kadar daha kısalıyor.



Her iki motor tipinin de güçlü olduğu noktalar var
Sürücüler hangi motor tipini seçeceklerine karar verirken salt yılda kaç kilometre yol kat edeceklerinden daha fazlasını dikkate almalılar. Bosch Türkiye Temsilcisi Steven Young konuyla ilgili “Her iki güç aktarma organının da farklı araç sınıflarında kendilerine has güçlü yönleri var. Modern bir benzinli güç aktarım organı kompakt otomobilleri dahi verimli hale getirirken geliÅŸmiÅŸ bir dizel güç aktarım organı ise büyük bir steyşın vagonda tüketimi düşürüp, sürüş keyfini yükseltebilir” diyor. DiÄŸer segmentlerde de benzer avantajlar bulunuyor. Her ne kadar modern benzinli güç aktarım organlarının cevap verme yeteneÄŸi bunların gösteriÅŸli spor arabalarda öne çıkmasına yardımcı oluyorsa da, dizel güç aktarım organlarının güçlü torku da bunları büyük SUV’ler için en iyisi yapıyor.

Türkiye’de yeni araçlarda dizel önde
Türkiye’de trafik kaydı yeni yapılan araçlara bakıldığında, araçların yüzde 58,8’inin dizel, yüzde 41,2’sinin benzinli olduÄŸu görülüyor. 2013 yılında, Türkiye’de piyasaya sunulan binek otomobil ve hafif ticari modellerin sayısı ise, dizelde 230, benzinlide 213 olarak tespit edildi.

Hiç yorum yok