Lastik üreticileri yol, yaya ve sürücü güvenliğinde maksimum güvenlik ve performans sağlamak için sürekli yeni teknolojiler geliştiriyor. Dü...
Michelin sürücüleri kış aylarında kış lastiği kullanmaları konusunda bilinçlendirmek için çalışmalarına devam ediyor. Özellikle son dönemde artan kış lastiği kullanımı bilincine destek olmak için çeşitli etkinlik ve bilgilendirme kampanyaları düzenleyen Michelin, T.C Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından zorunlu hale getirilen kış lastiği zorunluluğu uygulamasına tam destek veriyor.
Uygulamayı yol, yaya ve sürücü güvenliğini maksimum düzeyde iyileştirmek için çok önemli bulduklarını belirten Michelin Pazarlama Direktörü Sertan Akçagöz, “Yeni teknolojilere ve hizmetlere her zaman öncülük etmeyi amaçlıyoruz. Uygulama sonucunda sürücü ve yayaların trafikteki can güvenliği de artmış olacak. Islak zemin, kar ve gizli buzlanmanın yarattığı tehlikelerden korunmak için kış lastikleri büyük önem taşıyor. Uzun süredir konuşulan ve 12 Kasım’da yürürlüğe giren kış lastiği zorunluluğu ile kış aylarında yaşanan kazaların önemli bir kısmının önüne geçilmiş olacak” dedi.
Sektör büyümesinde itici güç
Satılan her 100 lastikten 15’inin kış lastiği olduğunu belirten Akçagöz, uygulamanın devreye girmesinin ardından konunun önemli büyüklükte bir ticari araç pazarı kapsayacağını ifade etti. Akçagöz, kış lastiklerinin lastik pazarının büyümesinde lokomotif bir rol oynadığını kaydederek, “Kış lastiği satışlarındaki ivmeyle kış lastiği pazarının yüzde 10 gibi bir oranda büyüyeceğini öngörüyoruz” dedi.
Sürücülerin kış lastiği kullanmak için ağır kış koşullarını ve kar yağmasını beklememeleri gerektiğini bildiren Akçagöz, hava sıcaklığının 7 derecenin altına düştüğü zaman güvenli seyahat için kış lastiklerinin kullanılmasının doğru olacağını söyledi.
Kış lastiği ile birlikte doğru mevsimde doğru lastik kullanımı lastiklerinizin kullanım süresini uzatacaktır. Böylece kış lastiği düşünüldüğü gibi ek bir maliyet oluşturmamaktadır.
Michelin Pazarlama Direktörü Sertan Akçagöz sözlerine şöyle devam etti: “Yaz lastikleri, kauçuk bileşenleri ve desen yapıları itibarıyla kış koşulları için üretilmediğinden, soğuk havalarda yol tutuş ve özellikle de frenleme kabiliyeti anlamında güvenlik beklentilerinizi karşılayamaz. Hava sıcaklığı 7 derecenin altına düştüğünde, zemin kuru bile olsa yaz lastiklerinin kauçuğu sertleşir ve yola tutunma özelliğini kısmen kaybeder ve güvenliğinizi tehlikeye atar.”
Michelin uzmanlarına göre yaz lastiği ile kış lastiği arasındaki en büyük temel özellik farklı kauçuk bileşenlerinin bir araya getirilmesidir. Hava sıcaklığı 7 derecenin altına düştüğü anda yaz lastiği soğuk havada esnekliğini kaybedeceği için yol tutuşu, çekiş kuvveti ve fren mesafesinde ciddi kayıplara yol açar. Kauçuk karışımının yanı sıra farklı sırt desenleri de kış lastiği ve yaz lastiğini birbirinden ayıran başka bir özelliktir. Bu desenler sayesinde bir kış lastiği frenleme anında yaz lastiğine oranla gözle görülür ve hayat kurtarıcı boyutta kısa mesafede durabilir.
Kış lastikleri fren mesafesini 6 metre kısaltıyor
Sırt deseninin kılcal kanallı yapısı ve omuz bloklarının dişli yapısı sayesinde kış lastikleri karlı zeminlerde yolu daha iyi kavrar. Kış lastiklerinde diş derinliği, standart lastiklere göre genellikle daha fazladır. Bu ve bunun gibi farklı özellikler kış şartlarında daha fazla yol tutuşu ve kısa fren mesafesi sağlar. Sırt deseninin kılcal kanallı yapısı ve omuz bloklarının dişli yapısı, karlı zeminde ilave çekiş sağlar.
Michelin Pazarlama Direktörü Sertan Akçagöz |
Michelin Ar-Ge mühendislerinin yaptığı test ve analizlerden çıkan sonuçlara göre hava sıcaklığının 7 derecinin altında olduğu ıslak bir zeminde, 80 km/s hızla ilerleyen bir otomobil, tamamen durabilmek için yaz lastiğiyle 40 metreye ihtiyaç duyar. Oysa kış lastiği, aynı koşullardaki zeminde 34 metrede tamamen durabilir. Aradaki 6 metrelik fark, bir tehlike anında ciddi bir fark yaratır. Zemin şartları ağırlaştığında, kış lastiklerinin etkisi daha da artar. Karlı zeminde 50 km/s’yle ilerleyen yaz lastikli bir araç ancak 63 metrede durabilirken, aynı özelliklerdeki kış lastikli araç tam 31 metre önce durabiliyor.
Hiç yorum yok